عبدالله رشدي وجيهان العراقية.. مفاجأة في فيديو جيهان العراقية الجديد

عبدالله رشدي وجيهان العراقية تهمة فاضحة لاحقت الشيخ عبدالله رشدي خلال الأيام الماضية، وظهرت جيهان العراقية في فيديو جديد تكشف علاقتها مع الشيخ عبدالله رشدي.

وفي فيديو منتشر على مواقع التواصل الاجتماعي تحت عنوان أول ظهور  ظهور جيهان العراقية، تحدثت عن كواليس العلاقة مع عبدالله رشدي، وما دار بينهما في إحدى الشقق بمدينة العبور.

فيديو جيهان العراقية المتداول على موقع يوتيوب قالت فيه: “أنا مسلمة أمري للشيخ عبدالله رشدي لأنه شايفاه شيخ بتاع ربنا وخلوق.. ومن سنين بتابع الشيخ عبدالله وبميل إلى أرائه فهو بالنسبة لي قدوة كبيرة”.

وأضافت جيهان العراقية: “الشيخ عبدالله وفر لي حاجة مش موجودة عندي، زي مثلا أنا مش بحب العيش في أوروبا وعايزة أعيش في مصر، وأحب رجل محترم ومتدين وكنت عايزة اتحجب وألبس النقاب”.

مفاجأة فيديو جيهان العراقية: خلفيتي شيعية

وتابعت: “نزلت مصر علشانه وحبيب عيشية الشيخ عبدالله”، وفجرت جيهان العراقية مفاجأة مدوية عنها إذ قالت: “أنا من خلفية شيعية وأسرتي شيعية لكن بحترم شيوخ السنة والأزهر”.

فيديو جيهان تتهم عبدالله رشدي بالاعتداء عليها.. ماذا حدث داخل شقة مدينة نصر؟

وأوضحت: “كنت منبهرة بشخصية الشيخ عبدالله رشدي، وفي نفس الوقت هو مش بيسهل الدين حسب مزاجه وماشي بالشرع”.

وشرحت تفاصيل اليوم الأول في القاهرة قائلة: “قالي إن حد هيستقبلني في مطار القاهرة الدولي عشان أروح وحصلت مشكلة في الترانزيت وكنت مأجر الشقة في مدينتي وكان صاحب الشقة شاب وطريقته غير لطيفة وكان هيسلم الشقة متأخر، وضايقني”.

وواصلت: “اللي حصل إن الشيخ عبدالله رشدي استقبلني في المطار وقالي البسي حجاب، فدخلت أحد الحمامات في المطار ولبست الحجاب على طلبه عشان هو مش بيحب إني أمشي من غير حجاب، والمفروض بعد كدا أنه كان هيودي عربيته الصيانة”.صور جيهان العراقية

وأضافت: “قال إنتي عجبتني وشكلك بريء جدا.. وكان هيعزمني على فطار لكن محصلش.. وقالي عايز أكمل موضوع عقد الزواج وقولت له ملمسنيش فقالي لو أنتي مراتي مش هلمسك حتى لو أنتي مش موافقة”.

دليل علاقة عبدالله رشدي وجيهان العراقية

وقالت جيهان العراقية: “جاب عربية غير عربيته واشترى لي خط فودافون وسدد سعره.. وذهب إلى أحد البنوك في نفس اليوم طلعنا إلى الشقة اللي في العبور، ولما دخلنا قالي: “تعالي أقعدي جنبي عشان نعمل العقد فقولت له الشهود فين قالي موجودين على التيلفون.. فقولت ده حلال قالي أه حلال وهو شيخ في الأزهر مينفعش أسأله ده حلال ولا حرام”

فيديو شذوذ محمد رمضان.. رسالة صادمة من الفنان للجمهور

وبسؤالها عن أي دليل على صحة علاقة جيهان العراقية مع عبدالله رشدي، قالت: “الإسكرينات موجودة وهو كان رافض الكلام على واتس آب نهائيا”.

وجاءت ردود الفعل غاضبة وعبر الكثير من المواطنين عن غضبهم من عدم صحة الواقعة رغم انتشارها وقال محمود عمر: “طبيعي إنك هتلاقي عالم مريضة تصدق بدون إثبات ورغم إني مختلف مع عبدالله رشدي لكن مستحيل اصدق تهمه زي دي بدون اثبات واضح… بس ده هيبين الشريف من غير الشريف في الخصومة دى”.

وقال أيمن مصعب في تدوينة على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوكط: “أولا عشان نصدقك ونساعدك محتاجين دليل منطقي، أو ممكن صورة من العقد العرفي اللي معاكي، أو أكيد لما اتقابلتوا اتصورتو هنفرض ده محصلش أكيد في وسط كلامكم بعت ريكورد”.

مصريون يدعمون عبدالله رشدي ضد جيهان العراقية

وأضاف: “أكيد لما شكيتي فيه الطبيعي تسجلي مكالمة ليه مفيش دليل ملموس أو منطقي طب يستي عايزين بنت من البنات اللي التانيه ده سمعه إنسان ومش إنسان عادي ده رجل دين وله ناس ببتعبه فكلامك لحد دلوقتي بلا قيمة والبنات اللي بطبل حاجة من اتنين ياما هبل ياما محروقين من الراجل ومصدقوا اتقوا الله”.

فتنة بيان الخطيب وصورة فيتوريا.. ثورة في إدارة إعلام الأهلي

وسخرت ميمي عمرو من تداول شات مسجل بين فتاة وعبدالله رشدي تتهمه بالاعتداء عليها وقالت: “بصي يا جيجي أنت الآن فى عام 2022 التكنولوجيا اتطورت إلا أنتم.. الطفل دلوقتي بقي عارف يعني أيه فوتوشوب أنت ما تجيش تضحكي عليا بكلمتين.. أكيد خدتي مرتب كبير عشان تعملي كده .. مش عارف أقولك أيه.. المهم تكون وصلت الرساله وبلاش تحكيها عشان تطلعي ترنيد عايزة فلوس قولي نتبرعلك عادي مفيهاش حاجة”.

فيديو عبدالله رشدي

وقال حسام عمر في تدوينة على موقع فيس بوك: “بغض النظر عن إني مبحبش الشخص ده ولا بطيق فكره وأراءه وكلامه بس الحوار ده فيه ثغرات كتير قوي، يعني أولا واحد آرائه كلها بتشجع على العنىف والتعدي جسدياً على الست بتأمنيله ليه وريحاله برجليكي وموقفه حالك عشانه؟ ده طبعاً لو مشينا حسب روايتك ..بل كمان أنتي نزلتي من بلد لبلد عشانه طب والنبي أنتي نفسك لاقيه ده منطقي؟”.

وتابع: “ثانياً الرقم مش معجزة لأنه مع ناس كتير أصلا ومعروف نوعا ما، ثالثاً طول ما أنتي منزلتيش أي حوار صوتي أو صور غير اللي الكل عارفها تبقي فيك لان كل الاسكرينات دي سهل تتفيك.. رابعاً بقى اللي ألف الحوار ده عيل مراهق حب يعمل فرقعة وفي الآخر هتصب فمصلحته هو نفسه وتزودوا متابعينه والناس هتتعاطف معاه”.

فيديو عبدالله رشدي وجيهان العراقية

وقالت أميرة عمر: “يعني عبدالله رشدي هتضيق بية الدنيا يخش يكلم أكونت فيك اسمة جي جي وهوا قدامه أميرة بنقابي وملكة بحجابي.. ما تنزلي صورة العقد عشان كلامك يبقا بدليل بعدين أيه يخلي مراته تكمل بعد كل دا وهي عندها أهلها.. وليه تتجوزي واحد متجوز لا وعبدالله رشدي كمان.. يا ريت تنزلي صورة العقد”.

صور نيرة أشرف مع باهر النويهي.. أسرار علاقة أشرف نيرة بالفنانين

وفي السياق ذاته قال محمود إسلام: “ده آخر بوست ليا عن عبدالله رشدى ودى رسائل ما بينا قديمه علشان بس أوصل منها إن المعرفة بينا قديمة مش مجاملة منى او إدعاء. كل اللى هنا عارف كويس مدى اختلافي مع عبدالله رشدى لكن دى شهادة لله.

أولا مختلف مع عبدالله رشدى فى معظم مسائل الشريعة متفق معاه عقائديا فقط.

-عبدالله اعرفه من قبل مناظرته مع إسلام بحيري من وقت ما كان بيهاجم محمد بن عبدالوهاب شيخ الوهابية.

-البوست أنا بكتبه لأنى كمان اعرف الدكتور أحمد البصيلي واعرف مدى أخلاقه جدا راجل من أعلام السادة الصوفيه فى مصر وعلاقته مع عبدالله رشدى مستحيل توصل انه يمضي على عقد عرفي او زواج مشبوه بأى شكل من الأشكال… لا بيحب يدخل فى مهاترات ولا بيحب يكتب او يخطب فى الأمور اللى بتعمل بلبله ومشاكل فى المجتمع زي عبدالله.

أول ظهور لجيهان العراقية تتهم عبدالله رشدي بالزواج العرفي

-طريقة البنت فى الكلام طريقة مصرية مش عراقية ابدا وكلامها كلام مرسل معلهش أى دليل.. وعبدالله أنا اعرف كويس طريقته حتى فى أثناء حوارك معاه فى الخاص بيبقي مشكل بعض الكلام بعلامات التشكيل إن مكانش كله.

-صفحة البنت قديمه وده أول بوست تنشره عليها من ٢٠١٨ ولو روحت لبوستات ٢٠١٨ هتلاقي الخمس لايكات اللى على حسابها من مصريين.

تنسيق الجامعات 2022.. كليات المرحلة الثانية علمي وأدبي وكلية الهندسة

-البنت كانت تقدر تعمل بث مباشر لكن ده هيبطل دعواها وانا متأكد ان عبدالله هياخد إجراءات قانونية.
-مفيش مبرر واحد يخليني اصدق كلام مكتوب على الفيس من صفحه وهميه لا صوره فيها ولا حد قريبها ولا حد يعرفها معرفة شخصية.

كل اللى اتعرضوا لأمور زي دى طلعوا من صفحاتهم بأشكالهم واتكلموا.
-إننا نكون ضد عبدالله فى أفكاره وطريقته شيء وأننا ندعم شيء ميوله للكذب والباطل أكبر علشان بس مبنحبوش شئ تانى.

-عبدالله مش هيعك ولو عاوز يتجوز هيتجوز تانى وتالت جواز قدام العالم كله.. لكن العك مش طريقه.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى